» یادآوری کلمه عبور

شعار سال 2024 سازمان جهانی هواشناسی: خط مقدم اقدام اقلیمی

گردهمایی هواشناسی دریایی در جنوب کشور برگزار شد.

اولین گردهمایی هواشناسی دریایی و بزرگداشت روز جهانی اقیانوسها با حضور اندیشمندان و اساتید برجسته دانشگاههای استان بوشهر، مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی و مدیران و کارشناسان هواشناسی ساحلی کشور (جنوب- شمال) در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان بوشهر: در خرداد ماه 1395 سالروز جهانی اقیانوس شناسی، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ضمن گرامیداشت روز جهانی اقیانوسها و با تاکید بر شعار این روز مبنی بر (دریا و اقیانوس پاک، زمین پاک) بر این مسئله تاکید داشتند که خدمات هواشناسی دریایی یکی از اساسی ترین نیازهای سازمانهای دریایی استان و ملی بوده است.

نادر شفی خدایی اذعان داشتند که محیط زیست عاری از آلودگی حق همه ساحل نشینان بوده و بر همه نهادها و سازمانهای دریایی فعال خصوصا در منطقه خلیج فارس و در ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و کاهش آلودگی های ناشی از فعالیتهای بشری در مناطق ساحلی نهایت همکاری را به عمل آورند.

در این گردهمایی و نشست علمی مهندس عابدینی معاونت توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مطالبی در خصوص سیاست، اهداف،راهبردها و همچنین انواع خدمات پیش بینی هواشناسی و هواشناسی دریایی و تهک کشاورزی بیان نمودند.

لازم به ذکر است که در این جمع علمی دکتر لایقی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی کشور در خصوص شناسایی نهایی استفاده کنندگان هواشناسی دریایی، تدوین برنامه جامع هواشناسی دریایی کشور و همچنین شناسایی و داشتن اطلاعات و بینش صحیح از دریاها جهت بررسی و بهره برداری از منابع ارزنده خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر پرداختند.

در پایان دکتر باورصاد و پرفسور نبی پور از اساتید و اندیشمندان برجسته دانشگاه های استان بوشهر ضمن ارائه مقالات تخصصی بر استمرار این نوع نشست و گردهمایی و لزوم معرفی فعالیتهای مختلف منطبق بر حفظ اقلیم دریاها و سواحل کشور تاکید داشتند.

کد خبر: 132
  تاریخ خبر : 1395/03/19
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/03/19
 روابط عمومی
 1208

    تماس با ما

  • آدرس : بوشهر _ میدان نیروی انتظامی _ خ شهید فکوری
  • تلفن : 5-33342843 077
  • فکس : 33342840 077
  • پست الکترونیکی : bushehr@irimo.ir

آمار بازدیدکنندگان

  • بازدید دیروز : 17,349
  • بازدید امروز : 12,986
  • کاربران آنلاین : 156
  • بازدید کل : 16,733,293