» یادآوری کلمه عبور

شعار سال 2024 سازمان جهانی هواشناسی: خط مقدم اقدام اقلیمی

تبریک وزیر راه و شهرسازی به‌مناسبت روز جهانی هواشناسی

بذرپاش: مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز راهبردهای اصلی دولت سیزدهم است

به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور:

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت روز جهانی هواشناسی با اشاره به اینکه ایران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از جمله کشورهای موثر در موضوع تغییر اقلیم است، تأکید کرد: مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز از راهبردهای قطعی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. متن کامل پیام مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی هواشناسی به شرح زیر است:

وَهُوَ ٱلَّذِیٓ أَرۡسَلَ ٱلرِّیَٰحَ بُشۡرَۢا بَیۡنَ یَدَیۡ رَحۡمَتِهِۦۚ وَأَنزَلۡنَا مِنَ ٱلسَّمَآءِ مَآءٗ طَهُورٗا

و او خداوندی است که بادها را مزده ای پیشاپیش رحمتش فرستاد و از آسمان آبی پاکیزه کننده فرو فرستادیم (سوره فرقان آیه ۴۸)

سرزمین ایران اسلامی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از جمله کشورهای موثر در موضوع تغییر اقلیم است. از این رو حرکت به سمت مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز که در سیاستهای کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری نیز انعکاس یافته است از راهبردهای قطعی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

ثبت رکورد گرمترین سال تاریخ کره زمین در سال ۲۰۲۳ میلادی از زمان ثبت داده‌ها، حکایت از آن دارد که تغییر اقلیم در هزاره حاضر به عنوان یکی از چالشها و همچنین یکی از فرصت‌های تاریخی جهت ایجاد تحول بنیادین در توسعه فناوریهای حوزه تولید انرژی مطرح است سازگاری با پیامدهای تغییر اقلیم و استفاده از ظرفیتهای انرژی پاک و برنامه ریزی جهت تبدیل کشور ایران به قطب انرژی پاک منطقه، روش جایگزین مناسبی برای کاهش آلودگیهای زیست محیطی است.

سازمان هواشناسی ایران با اتکا به دانش فنی و توان تخصصی نخبگان مهندسان و کارشناسان این حوزه، پیشرفت قابل توجهی در تولید خدمات کاربردی مبتنی بر نیازهای داخلی و مطابق با استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی برای پیش بینی و صدور هشدارهای وضع هوا و اقلیم داشته است.

ارتقاء ظرفیتهای موجود این سازمان و سایر مراکز علمی و پژوهشی مرتبط از اهم اولویتهای دولت مردمی سیزدهم است تا در پرتو آن شرایط اطمینان بخشی برای عبور از مخاطرات مرتبط با تغییر اقلیم نظیر خشکسالی، سیل و طوفانهای گردوخاک فراهم شود.

اینجانب ضمن تبریک فرار رسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات در ماه بندگی خدا و تشکر از زحمات کارکنان خدوم سازمان هواشناسی کشور فرا رسیدن روز جهانی هواشناسی با شعار «خط مقدم اقدام اقلیمی» را به همکاران این سازمان و تمامی دست اندرکاران مرتبط تبریک عرض می‌نمایم و توفیقات شما را در خدمت رسانی به ملت بزرگ ایران ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر: 1014
  تاریخ خبر : 1403/01/05
 روابط عمومی
 244

    تماس با ما

  • آدرس : بوشهر _ میدان نیروی انتظامی _ خ شهید فکوری
  • تلفن : 5-33342843 077
  • فکس : 33342840 077
  • پست الکترونیکی : bushehr@irimo.ir

آمار بازدیدکنندگان

  • بازدید دیروز : 40,738
  • بازدید امروز : 17,344
  • کاربران آنلاین : 127
  • بازدید کل : 17,320,342